Online business tijdens een crisis of recessie

online business

Het zijn rare tijden. We hopen dat een ieder gezond is en blijft, dat is het belangrijkste! Het is onvermijdelijk dat COVID-19 en de genomen maatregelen impact hebben op het dagelijkse leven en binnen het bedrijfsleven. We hopen dat de impact meevalt en dat we allen de periode goed doorkomen. We willen iedereen een hart onder de riem steken en daarom een aantal tips geven die toegepast kunnen worden op de online activiteiten.

Website content

Ga aan de slag met je website. Schrijf informatieve inhoud en breid zo de website uit. Weet je niet waarover je moet schrijven? Google dan eens naar je diensten/producten en kijk helemaal onderaan naar de “gerelateerde zoekopdrachten“. Een andere goede tip is om eens naar trends.google.com te gaan en daar enkele zoektermen in, te geven. Bekijk of er een toename is over de laatste periode of net een afname, je vindt er ook gerelateerde termen. Of ga na welke vragen er het meeste gesteld worden door (potentiële) klanten en schrijf daar informatie over. Nieuwe pagina’s en extra informatieve content dragen bij aan de vindbaarheid. Let wel op de kwaliteit en zorg dat de inhoud nuttig is voor je ideale bezoeker.

Is je inhoud optimaal, ga dan na of de website issues heeft zoals gebroken links, ontbrekende titels, omschrijvingen en zoveel meer. Kom je er niet uit? Wij van Sherlock helpen je graag. Gemiddeld zien websites die de aanpassingen uitvoeren een mooie stijging in de Google resultaten. 

Links

Heb je wel eens aan je links gewerkt? Links zijn belangrijk voor Google. Werk je in een sector waar het visuele belangrijk is? Start dan een Pinterest account en pin de foto’s van je website. Pinterest stuurt je SEO autoriteit via elke pin naar je website. Bedrijven zoals coaches, schoonheidsinstituten, kappers en fitness centra maar ook tuiniers hebben hier baat bij. Werk jij vaak samen met een aantal vaste partners? Beloon hen dan door hen te vermelden op je website met een link naar hun website (en vraag een linkje terug), dit noemen we linkruil.

Online adverteren

Adverteer je al online? Het helemaal stoppen van campagnes is vaak niet nodig, dit is uiteraard afhankelijk van je business. Blijf, zeker tijdens deze periode, de campagnes monitoren en schakel direct bij waar nodig. Bekijk per campagne wat de opbrengsten zijn en pas daar de campagnebudgetten op aan. Zie je een toename in verkeer (en daaraan gekoppeld ook in kosten) en nemen de verkopen ook toe? Overweeg dan om budgetten te verhogen. Zie je echter meer verkeer met meer kosten maar minder verkopen, verlaag dan (tijdelijk) je budgetten en/of pauzeer bepaalde gedeeltes van campagnes. Als er veranderingen zijn die direct effect hebben op (potentiële) klanten, pas hier dan de advertenties op aan. Denk hierbij aan het vermelden van aangepaste openingstijden, bepaalde voorzorgsmaatregelen of de wijze waarop contact plaats vindt (telefonische in plaats van face to face)

Reviews

Ben je actief in de retail of e-commerce? Bel of mail dan al je klanten op en vraag een aanbeveling voor je producten of diensten. Uiteraard kunnen alle bedrijven aan hun klanten referenties vragen. Dit kan in fora, op je eigen website of via websites zoals 2dehands, marktplaats en Ebay. Maar vergeet ook Facebook en Google niet. Vraag je klanten een aanbeveling voor je bedrijf te schrijven op Google My Business of Facebook. Er is ook ‘online reputatie software‘ die al het manuele werk van je over nemen.

Google My Business

Heb je nog geen Google My Business pagina? Of is deze niet goed ingevuld? Dan is dit de moment om daar iets aan te doen. Maak een Google My Business pagina aan en/of vul deze zo volledig mogelijk in. Zoals hierboven al beschreven, vraag klanten om reviews gezien deze ook weer zichtbaar kunnen worden in de zoekmachine.

Hopelijk helpen bovenstaande adviezen je verder in deze lastige periode en komen we hier allemaal samen verder uit. Heb je advies nodig of wil je graag eens praten over bovenstaande tips? Sherlock is gewoon geopend en we zijn telefonisch en digitaal bereikbaar. We helpen je graag verder.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Plaats een reactie

5 GRATIS tips ontvangen?

Laat je website reviewen door onze SEO experts!