Online Adverteren

Adverteer gericht, doeltreffend en altijd raak

Direct response of Awareness?

Online-Advertising

Als je gaat adverteren wil je dan direct een actie uitlokken bij je ideale klant? Of bouw je liever een relatie op lange termijn? Of ligt voor jou succes ergens in het midden en kies je voor een gedifferentieerde aanpak met een advertentie funnel die het volledige aankoopproces beslaat?

Jouw verwachtingen van online advertenties bepalen wat de return zal zijn op korte, middellange en lange termijn. 

Wij bij Sherlock houden erg van de gedifferentieerde aanpak met een combinatie van display advertenties op verschillende kanalen en direct response tekstadvertenties in de zoekmachine om de conversie te maximaliseren zorgen we voor verschillende remarketing campagnes.

Ken jij jouw geheime recept voor succesvolle online advertenties? Sherlock zoekt het graag voor jou uit!

Zoekmachine advertenties

Adverteer jij al in de zoekmachine? Lees de Sherlock referenties en case studies van succesvolle online marketing campagnes en ontdek wat Sherlock kan betekenen voor organisaties zoals die van jou.

Google is de grootste zoekmotor van de Benelux en wordt door 95% van de zoekopdrachten gebruikt. Maar wist je dat er ook heel wat andere zoekmotoren bestaan? Bing bijvoorbeeld heeft een veel kleiner aandeel maar ook daar zit een groep mensen die heel interessant voor jou kunnen zijn. Op Bing vinden we vaak een net iets oudere doelgroep die heel goed converteert. Wanneer jouw (beoogde) doelgroep in een zoekmotor naar je producten, diensten of bedrijf op zoek gaat zorgen advertenties  in de zoekmotor er voor dat je direct wordt gevonden.

Betaal jij nog voor papieren oplage of voor TV waar iedereen de reclame wegzapt? Het unieke aan zoekmachine advertenties is dat je enkel betaalt wanneer iemand klikt op jouw advertenties en zo je website bezoekt of je bedrijf belt

Display advertenties

Jouw display advertenties (ook wel banners genaamd) worden weergegeven via het netwerk van websites dat zich aansluit bij het “Google Display netwerk“. Zo verschijn je in YouTube en in apps.  Deze banners zijn te zien op elk apparaat, van desktop tot mobiel en van smart TV tot gameconsole. Jouw advertentie verschijnt dus overal waar jouw ideale doelgroep zich bevindt, zelfs op websites zoals De Tijd en HLN.

In het Google Display netwerk alleen al zitten meer dan twee miljoen websites, meer dan 650.000 apps en is het mogelijk om op de website en apps van YouTube te adverteren.

Naast dit gigantisch Google netwerk kunnen we ook gericht advertenties plaatsen op andere Display netwerken waarvan Linkedin Ads en Facebook Ads de twee bekendste zijn. 

Sommige kwatongen durven beweren dat het Display advertenties niets opbrengen en je enkel moet adverteren in de zoekmachine maar niets is minder waar. Zo creëerde Sherlock al meermaals campagnes die in het Display netwerk even goede of zelfs betere resultaten genereerden.

Weet jij welke netwerken en type advertenties het beste bij jouw doelstellingen passen? 

Google-Display-Network-voorbeeld

Videoadvertenties

De tijd dat iedereen enkel lineair tv kijkt is al lang voorbij. Wil je de aandacht vangen dan moet je online aanwezig zijn op YouTube, online video’s en andere online videokanalen waar men ook tv programma’s en video’s bekijkt.

Videoadvertenties worden vertoond op desktops, laptops, mobiele apparaten, gameconsoles en smart-tv’s. Allemaal platformen met veel impact en dus ideaal om jouw boodschap via video aan jouw doelgroep te tonen.

Bereik jij al jouw potentiële klanten met videoadvertenties? Heb jij al video’s laten maken om jouw ideale klant aan te sproren actie te ondernemen? 

Wil jij winnen met video advertenties? Neem dan snel contact met Sherlock!

Youtube-advertentie-mobiel-voorbeeld

Facebook advertenties

Bereik jij jouw huidige en toekomstige klanten en fans via Facebook? Wist je dat meer dan twee miljard mensen wereldwijd Facebook elke dag gebruiken?

Wie wil je bereiken? Dankzij de krachtige targetingmethodes van Facebook vindt je jouw ideale klant op Facebook!

Maar hoe succesvol zijn jouw Facebook advertentiecampagnes? En hoe slim? Heb jij een Facebook advertentie account? Maak je gebruik van remarketing op Facebook? Gebruik je Facebook in combinatie met Google en heb je een funnel ingesteld?

Facebook advertenties verschijnen op verschillende plaatsen en op verschillende apparaten. Toon je advertenties in de nieuwsfeed of in de rechterkolom, op Instagram, Messenger en op het Facebook Audience netwerk.

Sherlock is als direct response specialist vanuit Google in Facebook gerold en werkt dagelijks aan verschillende type Facebook campagnes. Je mag ons vandaag echt een Facebook advertentiespecialist noemen!

Facebook-advertenties-voorbeeld

LinkedIn advertenties

Is jouw product, dienst of bedrijf gericht op andere bedrijven? Dan kan je niet rond LinkedIn. LinkedIn is ‘s werelds grootste professionele netwerk.  Jouw ideale klanten bevinden zich dus gegarandeerd op LinkedIn.

LinkedIn heeft 560 miljoen actieve professionals wereldwijd. Bereik je doelgroep via hun functie, hun werkgever, industrie of één van de vele andere targetingmethodes.

Wil je meer B2B aankopen? Wens je je merkbekendheid te vergroten of wil je meer registraties voor een evenement? 

Shopping advertenties

Verkoop jij online producten? Dan moet je zeker gebruik maken van de kracht van Shopping advertenties via Google Shopping.

Via Google Shopping advertenties kunnen bedrijven meteen hun producten tonen aan potentiële klanten. Gebruikers kunnen meteen prijzen en productinformatie vergelijken zonder dat zij hiervoor websites hoeven te bezoeken. Als adverteerder betaal je pas wanneer iemand doorklikt naar je webshop. Op dat moment is er dus al een heel sterke koopintentie.

Verlaag de drempel naar aankoop door je producten te tonen aan potentiële klanten tonen via Google Shopping. 

Google-shopping-logo

Retargeting

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) is een vorm van waarbij je gerichte online advertenties toont aan mensen op basis van hun eerdere (online) interacties met jouw website of advertenties (afhankelijk van het gebruikte advertentie platform).

Deze advertenties werken door middel van tags, pixels of cookies die geplaatst worden bij het bezoeken van jouw website, sociale mediakanaal, video of applicatie. Hierdoor kunnen gebruikers gevonden worden over het gehele internet via zoekadvertenties, Display advertenties en video advertenties.

Retargeting is de beste manier om app gebruikers, videokijkers, website- en social mediabezoekers opnieuw te bereiken met gerichte boodschappen, acties of specifieke producten (die de gebruiker al dan niet heeft bekeken).

Welke manier past het beste bij jou? 

remarketing-explained

App installatie & in-app-conversies

Heb je een mobiele app en wil je meer downloads? Wil je juist dat je app vaker geopend wordt of dat gebruikers naar een specifiek onderdeel van de app gaan? Dan is een app installatie campagne de juiste oplossing.

Door middel van verschillende targeting mogelijkheden kunnen we advertenties aan nieuwe mensen tonen, maar ook aan een doelgroep die de app al geïnstalleerd heeft. We kunnen zelfs gebruikers targeten die onlangs een nieuwe telefoon hebben aangeschaft. Er zijn zo veel mogelijkheden. Ontdek welke het beste bij jouw app past.

Kunnen wij jou helpen?
We zoeken het samen uit

Laat ons weten met welke advertising mysteries jij zit.

Dan lossen wij ze op!

Naam (verplicht)
Email (verplicht)
Website (verplicht)
Waar kunnen we je mee helpen? (verplicht)
Bericht

5 GRATIS tips ontvangen?

Laat je website reviewen door onze SEO experts!