Online  Adverteren

Gericht, doeltreffend en met Sherlock altijd raak

Online-Advertising

Performance / Awareness

Kies je voor onmiddellijke ROI? Of ga je vooral voor bereik? Ligt succes in het midden en kies je de combinatie? Met online kost-per-klik adverteren boek je meteen resultaat. Dankzij de digitale technologie zijn we in staat de juiste consumenten te bereiken, zowel een brede doelgroep als zeer specifieke profielen.

We bereiken de doelgroep die het meest geïnteresseerd is in jouw product, dienst of bedrijf of de doelgroep waar we jouw product, dienst of bedrijf onder de aandacht willen brengen zodat we interesse op kunnen wekken. Voor elke wens, behoefte en voor elke doelgroep is er online een passend antwoord.

Steeds een doordachte combinatie van kanalen en tactieken om tot de ideale online marketing mix te komen!

Zoekmachine advertenties

Jouw advertentie op een zoekmachine? Google en/of Bing?

Google is de grootste zoekmotor van de Benelux en wordt door 95% van de zoekopdrachten gebruikt. Bing heeft een veel kleiner aandeel maar ook daar zit een groep mensen die interesse voor jou kunnen zijn. Wanneer jouw (beoogde) doelgroep op Google of Bing zoekt naar je producten, diensten of bedrijf kun je met zoekadvertenties direct worden gevonden.

En het mooie is, je betaalt enkel wanneer iemand klikt op jouw advertentie om je website te bezoeken of om je bedrijf te bellen. 

zoekmachine-advertenties-icoon
Google-Display-Network-voorbeeld

Display advertenties

Display advertenties of banners worden weergegeven via het Google netwerk op websites, op YouTube en zelfs in apps.  Deze banners zijn te zien op elk apparaat, van desktop tot mobiel en van smart TV tot gameconsole. Jouw advertentie kan dus overal worden vertoond waar de doelgroep zich bevindt.

De bekendste variant van Display Ads zijn de Google Display advertenties. In het Google Display netwerk alleen al zitten meer dan twee miljoen websites, meer dan 650.000 apps en is het mogelijk om op de website en apps van YouTube te adverteren.

Naast dit gigantisch Google netwerk kunnen we ook gericht advertenties plaatsen op andere Display netwerken. Zo maken we gebruik van andere websites waardoor de advertentie ook in landelijke kranten kan verschijnen.

Afhankelijk van gewenste locatie en interessegroepen plaatst Sherlock je advertenties op alle netwerken die relevant zijn voor je campagne zijn.

Wil je weten welke netwerken en welke type advertenties het beste bij jouw doelstellingen passen? 

Videoadvertenties

De tijd dat iedereen enkel lineair tv kijkt is al lang voorbij. Wil u de aandacht vangen dan moet u ook online aanwezig zijn op YouTube, online video’s en andere online videokanalen waar men ook tv programma’s en video’s bekijkt.

Videoadvertenties worden vertoond op desktops, laptops, mobiele apparaten, gameconsoles en smart-tv’s. Allemaal impactvolle platformen om jouw videoboodschap aan jouw doelgroep te laten zien.

Met videoadvertenties kun je potentiële klanten bereiken en hen aansporen om actie te ondernemen om je product, dienst of bedrijf onder de aandacht te brengen en bekend te maken.

Youtube-advertentie-mobiel-voorbeeld
Facebook-advertenties-voorbeeld

Facebook advertenties

Bereik huidige of toekomstige klanten en fans. Meer dan twee miljard mensen wereldwijd gebruiken Facebook elke dag. Wie je ook wil bereiken, je vindt ze op Facebook!

Facebook advertenties verschijnen op verschillende plaatsen en op verschillende apparaten. Toon je advertenties in de nieuwsfeed of in de rechterkolom, op Instagram, Messenger en op het Facebook Audience netwerk.

LinkedIn advertenties

Is jouw product, dienst of bedrijf gericht op andere bedrijven? Dan kan je niet rond LinkedIn. LinkedIn is ‘s werelds grootste professionele netwerk.  Jouw ideale klanten bevinden zich dus gegarandeerd op LinkedIn.

LinkedIn heeft 560 miljoen actieve professionals wereldwijd. Bereik je doelgroep via hun functie, hun werkgever, industrie of één van de vele andere targetingmethodes.

Wil je meer B2B aankopen? Wens je je merkbekendheid te vergroten of wil je meer registraties voor een evenement? 

Linkedin-Marketing-solutions-logo
Google-shopping-logo

Shopping advertenties

Verkoop jij online producten? Dan moet je zeker gebruik maken van de kracht van Shopping advertenties via Google Shopping.

Via Google Shopping advertenties kunnen bedrijven meteen hun producten tonen aan potentiële klanten. Gebruikers kunnen meteen prijzen en productinformatie vergelijken zonder dat zij hiervoor websites hoeven te bezoeken. Als adverteerder betaal je pas wanneer iemand doorklikt naar je webshop. Op dat moment is er dus al een heel sterke koopintentie. 

Gebruik Shopping Ads om je producten aan potentiële klanten tonen en de drempel naar aankoop te verlagen.

Retargeting

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) is een vorm van gerichte online reclame waarbij advertenties worden getoond aan mensen op basis van hun eerdere (online) interacties met het bedrijf.

Deze advertenties werken door middel van tags, pixels of cookies die geplaatst worden bij het bezoeken van jouw website , sociale mediakanaal, video of applicatie. Hierdoor kunnen gebruikers gevonden worden over het gehele internet via zoekadvertenties, Display advertenties en video advertenties.

Retargeting is de beste manier om app gebruikers, videokijkers, website- en social mediabezoekers opnieuw te bereiken met gerichte boodschappen, acties of specifieke producten (die de gebruiker al dan niet heeft bekeken).

Welke manier past het beste bij jou? 

remarketing-explained

App installatie & in-app-conversies

Heb je een mobiele app en wil je meer downloads? Wil je juist dat je app vaker geopend wordt of dat gebruikers naar een specifiek onderdeel van de app gaan? Dan is een app installatie campagne de juiste oplossing.

Door middel van verschillende targeting mogelijkheden kunnen we advertenties aan nieuwe mensen tonen, maar ook aan een doelgroep die de app al geïnstalleerd heeft. We kunnen zelfs gebruikers targeten die onlangs een nieuwe telefoon hebben aangeschaft. Er zijn zo veel mogelijkheden. Ontdek welke het beste bij jouw app past.

Kunnen wij jou helpen?
We zoeken het samen uit

Laat ons weten met welke SEO mysteries jij zit. Dan lossen wij ze op!

Waar kunnen we je mee helpen? (verplicht)