Het Ideale Online Marketing Stappenplan

Elke dag nieuwe leads via Google

Herken jij jezelf hierin?

Ben jij een startende ondernemer en wil starten met online marketing? Dan moet je even gas terugnemen en goed opletten. We helpen je graag  door je uit te leggen: hoe een online strategie op te stellen, hoe een online marketing plan te maken en hoe een SEO-plan op te stellen. Want online reclame maken start vanuit een goed plan.

Ook als je al een goed draaiend bedrijf hebt met tevreden klanten en je bent gekend in jouw dorp of streek. Soms zit je tegen een glazen plafond. Je hebt meerdere dingen geprobeerd… (ja, zelfs een nieuwe website laten maken, SEO of Facebook).  Maar je blijft maar in cirkeltjes rondlopen? Dat is normaal. Wat is dan de oplossing?  De oplossing is om een systeem te bouwen dat je dagelijks nieuwe leads levert. 

We leggen je graag uit hoe we reeds meerdere ondernemers hielpen met het dagelijks leveren van nieuwe leads via Google. Hopelijk kunnen we je inspireren. Heb je hulp nodig? Aarzel niet om ons te contacteren!

Authentieke communicatie

Alles begint altijd met luisteren. Je blik naar binnen richten en jezelf afvragen wie je bent, wat je doet en waarom. Alle klanten die met ons samenwerken zeggen ons dat de vragen die we hen stellen hen grondig doen nadenken en hen terugbrengen tot de essentie. 

Waarom stellen we zoveel vragen? Als jij wil dat wij online promotie gaan voeren is het belangrijk dat de boodschap kraakhelder is en gericht op het binnenbrengen van de juiste klanten.

We doen dit met een simpele vragenlijst, enkele sessies of indien gewenst met een hele nieuwe positionering- en branding uit te werken net zoals een creatief bureau.

We komen graag eens langs om ons oor te luisteren te leggen. We werken het beste samen met de beslissingsnemers in bedrijven die hun uitdagingen luidop durven benoemen. En net zoals Sherlock open communiceren. Enkel zo kunnen we ‘samen’werken.  

Searchmetrics Content Experience

Bezint eer ge begint

Business model canvas

Wil je starten met een uitgebreide analyse, positionering en branding van je bedrijf? Dat kan door het weergeven van al je bedrijfsinformatie in het Business Model Canvas. Orden je bedrijfsinformatie in het canvas en bekijk het geregeld vanuit vogelvlucht. Je krijgt een klare kijk op volgende onderdelen:

  • Kostenstructuur
  • Strategische partners
  • Kernactiviteiten
  • Mensen en middelen
  • Inkomstenstroom
  • Klantenrelaties
  • Waardepropositie
  • Klantsegmenten
Wil je zelf aan de slag met het Business Model Canvas? Google het even en print dit af op een groot formaat. Plan een sessie en maak er iets geweldigs van! Uiteraard kan Sherlock je helpen met een online strategie advies.
Business model canvas

Met passen en meten wordt veel tijd versleten

Online Strategie + Online Marketing Plan

Eenmaal je weet wie je bent en wat je wil bereiken ga je kijken naar het ‘hoe‘. Dit is je strategie. Er zijn verschillende modellen om een strategie op te zetten. AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) bestaat al langer en is nu gekaapt door Google onder de term of See Think Do. 

Je kan een plan ook opzetten vanuit PESO (Paid, Earned, Shared, Owned) of design Thinking. Vergeet zeker niet om minstens één persona te maken en de ideale ‘customer journey’ te omschrijven. 

Vanuit SEO standpunt mappen we bovengenoemde steeds met je zoekwoorden en landingspagina’s en krijgen we een goed beeld van hoe je website eruit moet zien qua structuur. 

Uiteindelijk heb je een boodschap voor elke fase en kanaal. Alles wordt samengevat in een plan met meetbare en haalbare doelstellingen. Wil je graag een SEO strategie? Contacteer ons!

Marketing funnel

ZMOT - Zero Moment of Truth

Alles start met zoeken / gevonden worden

Voor het digitale tijdperk zijn intrede deed spraken de Don Drapers van deze wereld over de ‘first moment of truth’. Dit gaat over de eerste indruk die je hebt van een product in een winkelrek. Vroeger was dit het eerste moment waar consumenten in contact kwamen met je merk. 

Vandaag de dag is er een extra dimensie bijgekomen als we een product aanschaffen. In het digitale tijdperk gaan mensen zoeken naar je product iin zoekmachines zoals Google of ze ontdekken je toevallig terwijl ze op het internet ronddwalen. Het is belangrijk dat je je hiervan bewust bent. 

Sherlock SEO Agency dankt zijn naam aan het belang dat we hechten aan gevonden worden wanneer mensen zoeken naar jouw product/dienst. We positioneren graag bedrijven die het verdienen bovenaan in Google zodat ze organisch verder kunnen groeien.

ZMOT zero moment of truth

Bouw een Google vriendelijke website

Zorg dat Google je website graag ziet

Google is heel duidelijk in wat je moet doen om een ‘Google vriendelijke website‘ te maken. Wil je hoog scoren in Google let dan goed op, volgende zaken moet je zeker uitvoeren:

  •  Geef bezoekers de informatie die ze zoeken
  • Zorg dat andere websites naar jouw website linken
  • Maak je site gemakkelijk toegankelijk
  • Gebruik alternatieve omschrijvingen voor afbeeldingen
  • Gebruik één pagina en url voor elke pagina (gebruik canonical voor printpagina’s)

En van volgende zaken moet je ver weg blijven:

  • Plaats geen lijsten met zoekwoorden op je pagina
  • Misleid de zoekmachines of gebruikers niet
  • Maak geen pagina’s enkel voor zoekmachines
  • SEO bedrijven die je bepaalde posities garanderen

Hoog scoren met SEO? Vraag advies aan onze SEO-specialisten.

SEO lighthouse

Houd de vinger aan de pols

Bouw een online marketing dashboard

Net zoals jouw auto een dashboard heeft heb je nood aan een online marketing dashboard. Je online aanwezigheid is immers een middel waarmee je een hoger doel wil bereiken. 

Enkele voorbeelden: SEO dashboard, e-commerce dashboard, Social media dahsboard.

Je online marketing dashboard toont je de weg, zo kan je bijsturen indien je afwijkt. Al je beslissingen om aanpassingen door te voeren worden ondersteund door de data die je verzamelt.   

online marketing dashboard

Mond aan mond reclame

De beste en goedkoopste reclame

Als je je werk graag en goed doet ontvang je als vanzelf nieuwe klanten via je bestaande klanten. Maar wist je dat je deze mond aan mond aan mond reclame ook online kan inzetten? 

Vraag aan elke klant een aanbeveling. Een goede aanbeveling deel je uiteraard graag. Maar wist je dat er heel wat waarde in negatieve feedback zit? Gebruik slechte ervaringen om uit te leren.

Je kan je review links naar Facebook en Google My Business kopiëren en aan al je klanten geven en vragen om een review achter te laten. Maar wist je dat je ook volautomatisch reviews kan vragen? 

Meer weten? Bekijk de pagina Online Reputatie Management 

NPS-online-reputatie-reviews

Adverteer online

Gericht en enkel relevante bezoekers 

Online adverteren geeft je direct een massaal bereik. Iets dat vroeger enkel voor grotere bedrijven weggelegd was is nu toegankelijk voor de hele wereld. 

Gebruik online advertenties om je hypotheses te testen vooraleer je ze definitief verankert in je marketing.

Ben je een starter en wil je een groot bereik? Je hoeft niet te wachten tot je bekend bent of tot je website hoger in Google staat. Investeer in gerichte advertenties in Google zoeken en je haalt ineens mensen naar je website die op zoek zijn naar jou.

Dankzij online advertenties vergroot je jouw bereik tijdens de opstart. 

In de ideale wereld haal je na verloop van tijd (afhankelijk van je type bedrijf) genoeg verkeer en aanvragen binnen om nooit meer te hoeven adverteren.

Een utopie?

 

Loodgieter - SEO

Case study #1

Emiel is een loodgieter uit Merksem. Zijn website en online marketing wordt beheerd door Sherlock. 
 
In samenwerking met Sherlock bouwt Emiel een volledig nieuwe zaak uit de grond.

De resultaten?
  • 600.000€ extra jaaromzet 
  • Alle aanvragen uit SEO
  •  

Dakdekker - Website & SEO/SEA

Case study #2

Eric is een dakdekker uit Aartselaar. Met zijn bedrijf Roofcover werkt hij dagelijks met een tiental ploegen doorheen het hele land aan daken, gevels en zolders. Dit zowel voor particulieren als bedrijven.

De website converteerde niet ideaal en Sherlock bouwde een nieuwe website. de resultaten?

  • +243% meer telefoon aanvragen
  • +200% meer aanvraagformulieren
  • +300% meer email aanvragen

Meubelen - Ecommerce SEO

Case study #3

Manou leidt Style At Home, ze richt kijkwoningen in met meubelen die voor langere tijd gehuurd worden. Ze ‘pimpt’ je huis net zoals de huisdokter, Manou is marktleider in België en naast het inrichten en verhuren heeft ze ook een webshop waar ze kartonnen meubelen verkoopt.

Voor Kartonnenmeubelen.be bouwde Sherlock een nieuwe website en verzorgden we de SEO. Resultaat?

  • +228% toename van website verkeer 

Maatwerk Online Marketing
Oplossingen

powered by Typeform

5 GRATIS tips ontvangen?

Laat je website reviewen door onze SEO experts!