SEO Case study – Bouwbedrijf Oost-Vlaanderen

SEO Case study

Bouwbedrijf Boven Yvo - Alu ramen & deuren

Boven Yvo


Bedrijf: Boven Yvo
Sector: Bouwbedrijf
Klant bij Sherlock SEO sinds: 2017
Geleverde services: SEO, SEA, Content, website

Wat wil de klant?

Boven Yvo is een toonaangevend bouwbedrijf uit Oost-Vlaanderen.  Met vestigingen in Beveren Beervelde, Opwijk en Knokke bedienen zij ongeveer heel Oost-Vlaanderen en Vlaams Brabant met alu ramen en deuren van Reynaers. Ook bieden ze sinds kort service aan de kust door de overname van een bedrijf dat ook PVC ramen aanbiedt in Knokke.

Sherlock verzorgt sinds 2017 het online marketing verhaal voor Boven Yvo. Dit betekent geregelde SEO audits, SEO-optimalisatie, content/copywriting/blogging, en online advertentiecampagnes

We optimaliseerden de website sinds twee jaar en de leads namen elk jaar toe. De grootste bekommernis van de klant was nu niet meer leads, maar kwaliteit van de leads. Er werd geadviseerd om een nieuwe website te bouwen die de kwaliteit van Boven Yvo meer in de verf plaatste. 

Wat biedt Sherlock?

Als je gaat bouwen of verbouwen heb je steeds een stijl in gedachten, dit was het uitgangspunt voor de nieuwe website. De realisaties werden gekoppeld aan een ingenieus systeem dat pagina’s biedt die ranken voor specifieke zoekvragen rond stijlelementen. Daarnaast implementeerden we een systeem waarbij mensen realisaties kunnen vinden per regio. De vorige website was reeds volledig doorgeoptimaliseerd, maar met de nieuwe website hadden we nieuwe optimalisatie mogelijkheden die allemaal volledig werden benut.

Google-website-bouwbedrijf
google-search-console-vergelijk
google-search-console-vergelijk
 De resultaten:

Over een periode van één jaar bekeken (juni 2019 vs juni 2020) verdubbelde het aantal bezoekers en de aanvragen verdriedubbelden bijna. 

  • +100% bezoeken (291 vs 644) – Search Console data
  • +60% goal conversion ratio – alle conversies, Google Analytics 
  • +170% meer goals vervolmaakt – alle conversies, Google Analytics
Het succes lag niet zozeer bij het optimaliseren van de website en bestaande inhoud, dan wel op het creëeren van nieuwe geoptimaliseerde inhoud. De nieuwe pagina’s zorgden voor een groot deel van de nieuwe bezoekers. Ook winst boeken met SEO? Contacteer Sherlock

Ook meer organische groei?
Contacteer Sherlock SEO Agency

powered by Typeform

5 GRATIS tips ontvangen?

Laat je website reviewen door onze SEO experts!