Online marketing van A tot Z

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Waar mensen vroeger eerst naar een winkel of vriend te rade gingen voor advies went de moderne consument zich tot Google. Als je niet vindbaar bent in de zoekmachine besta je niet. SEO zorgt er voor dat je website goed zichtbaar is in Google. 

Hoe hoger je scoort, hoe meer potentiële klanten de weg naar jouw website weten te vinden. Om hoog te scoren moet de zoekmachine jouw website optimaal kunnen lezen en begrijpen. Hierbij is het van doorslaggevend belang dat jouw website perfect inspeelt op de algoritmes van de zoekmachine. Pagina’s logisch opbouwen, goede content publiceren, URL’s logisch structureren, afbeeldingen correct taggen of benoemen… Bij SEO komt heel wat kijken. Sherlock SEO Agency helpt je om je website gezondheid 24/7 te monitoren en werkt samen met jou een plan uit om jouw zakelijke doelstellingen zo optimaal mogelijk te bereiken.

Website Audits

Een goede gezondheid van je website is noodzakeiljk om hoog te scoren in Google. Een audit wijst de issues en opportuniteiten aan. Het is mogelijk om je website 24/7 te monitoren om zo grotere problemen tijdig te voorkomen.

De symptomen die we bij websites tegenkomen  wijzen vaak op een onderliggend probleem dat een structurele aanpak vraagt. Een audit een eerste logische stap om te scoren in Google

Aan de hand van een uitgebreide vragenlijst en overleg bepalen we welke audit het best aansluit bij de noden van jouw doelstellingen. De analyse die onze consultants uitvoeren levert vaak verassende inzichten.

Wist je dat er heel wat zaken zijn die vaak over het hoofd worden gezien in een SEO audit omdat die jaren training vragen? Sommige zaken zijn onmogelijk te achterhalen met enkel en alleen een standaard SEO rapport.

Sherlock wil als SEO specialist structurele oplossingen leveren die bijdragen aan blijvend succes.

website audit

SEO en Online Marketing Strategie

Na een uitgebreid online marktonderzoek komen alle verworven inzichten samen in een holistische strategie. Ga aan de slag met je kansen, bedreigingen, zwaktes en sterktes, maar ook met die van je concurrenten. Een digitaal marketing plan zorgt voor houvast voor de verdere samenwerking.

Een goede SEO strategie is onontbeerlijk voor een digitaal marketingplan te laten slagen. 

Til je SEO naar het hoogste plan met Sherlock SEO Agency

Technische SEO

Technische SEO is de basis van online marketing succes. Met het verbeteren van de techniek en informatie architectuur van je website maak je het leven van de zoekmachines én je bezoeker beter.

Een website moet snel laden en de belangrijkste informatie moet makkelijk vindbaar zijn. Dagelijks zien we hoe website performantie direct effect uitoefent op conversie. De technische kant van marketing  is vandaag niet meer weg te denken uit een succesvolle digitale marketing strategie.

technische SEO

Onpage SEO

Zonder inhoud wordt je niet gevonden online.

Onpage SEO is het optimaliseren van de inhoud zodat je inhoud completer, kwalitatiever en beter leesbaar wordt voor zowel mens als machine. Dit doen we door het toevoegen van de juiste zoektermen op de juiste plaatsen, het plaatsen van interne links en het schrijven van nieuwe pagina’s of zelfs het verwijderen van minderwaardige pagina’s.

Want zeg nu zelf, jouw mooie teksten mogen toch gezien worden?

contentmarketing

SEO Copywriting

Zonder inhoud wordt je niet gevonden online. En SEO is meer dan copywriting alleen, maar de teksten op je website zijn misschien wel het makkelijkste om snel meer impact te creëeren.

Test het maar eens uit, schrijf gedurende dertig dagen elke dag één tekst en een half jaar later zal je verbazingwekkend meer bezoekers hebben dan vandaag.

Investeer in professionele SEO copywriter en stuw je website vooruit!

contentmarketing

Linkbuilding, Off-Page SEO & Digital PR

Links die verwijzen van andere websites naar de jouwe noemen we backlinks. Het verkrijgen of bouwen van deze links noemen we ook wel offpage SEO of Digital PR. 

Een link naar je website is voor Google als een aanbeveling. Hoe meer jij een expert bent in je vakgebied hoe makkelijker het is om kwalitatieve links te verzamelen.

Als technische en inhoudelijke SEO optimaal zijn maar onvoldoende blijken merken we dat concurrenten vaak meer backlinks verzamelden. Een digitale PR campagne kan helpen om die nr1 positie te pakken te krijgen.

Lokale SEO

De eerste successen die we bereikten in SEO behaalden we met bedrijven die meer verkoop genereerden bij klanten uit de buurt. Sinds meer dan 10 jaar hielpen we heel wat bedrijven meer lokale zichtbaarheid genereren door te optimaliseren voor lokale zoekopdrachten. U heeft geen tijd of kennis om met Online Marketing bezig te zijn? Dit hoeft geen probleem te zijn. Zorg voor dat een optimale website hebt die technisch en inhoudelijk performant is en zorg er voor dat er genoeg externe signalen vertrouwen uitsturen naar Google (bijvoorbeeld door optimalisatie van Google My Business en consistente online vermeldingen).

Online Reputatie Management

Je reputatie is goud waard, zowel online als offline. Een reputatie bouw je niet op één dag en dus is het belangrijk om hier extra aandacht aan te geven. Vooraleer mensen je contacteren gebruiken ze het internet om uit te zoeken of jij wel te vertrouwen bent.

Om meer vertrouwen te genereren online kan je verschillende zaken doen. Het belangrijkste om aan te pakken is klantreferenties. Je kan referenties vragen op Google My Business en op je Facebook pagina. Er zijn verschillende reviewplatforms en elke niche heeft specifieke websites die noodzakelijk zijn om je online reputatie te verhogen.

NPS-online-reputatie-reviews

Online Adverteren

Sherlock is gespecialiseerd in performance en direct-response campagnes. Google Ads is hiervoor zeer geschikt. Door de jaren heen verzorgden we ook heel wat Awareness campagnes over een mix van kanalen zoals Youtube en Facebook. Bij Sherlock houden we erg van een gedifferentieerde aanpak met een combinatie van display en video advertenties op verschillende kanalen en direct response tekstadvertenties. Deze tactiek combineren we met intelligente remarketing campagnes om het maximum aan conversies binnen te halen.

Google Tekstadvertenties

Google is de grootste zoekmotor van de Benelux en wordt door 95% van de zoekopdrachten gebruikt. Maar wist je dat er ook heel wat andere zoekmotoren bestaan? Bing bijvoorbeeld heeft een veel kleiner aandeel maar ook daar zit een groep mensen die heel interessant voor jou kunnen zijn. Op Bing vinden we vaak een net iets oudere doelgroep die heel goed converteert. Wanneer jouw (beoogde) doelgroep in een zoekmotor naar je producten, diensten of bedrijf op zoek gaat zorgen advertenties  in de zoekmachine er voor dat je direct wordt gevonden. Betaal enkel wanneer iemand klikt op jouw advertenties en je website bezoekt.
Google zoekmachine advertenties

Display advertenties

Grote en kleine websites kunnen advertentieruimte verkopen via het Google Display netwerk. Deze display advertenties kunnen banners, videos of tekstadvertenties zijn. Deze banners zijn te zien op elk apparaat, van desktop tot mobiel en van smart TV tot gameconsole. Jouw advertentie kan dus overal worden vertoond waar de doelgroep zich bevindt.

De bekendste variant van Display Ads zijn de Google Display advertenties. In het Google Display netwerk alleen al zitten meer dan twee miljoen websites, meer dan 650.000 apps en is het mogelijk om op de website en apps van YouTube te adverteren.

Naast dit gigantisch Google netwerk kunnen we ook gericht advertenties plaatsen op premium Display netwerken. Zo maken we gebruik van andere websites waardoor de advertentie ook in landelijke kranten kan verschijnen.

Afhankelijk van gewenste locatie en interessegroepen plaatst Sherlock je advertenties op alle netwerken die relevant zijn voor je campagne zijn. 

Display advertenties

Videoadvertenties

De tijd dat iedereen enkel lineair tv kijkt is al lang voorbij. Wil u de aandacht vangen dan moet u ook online aanwezig zijn op YouTube, online video’s en andere online videokanalen waar men ook tv programma’s en video’s bekijkt. Videoadvertenties worden vertoond op desktops, laptops, mobiele apparaten, gameconsoles en smart-tv’s. Allemaal impactvolle platformen om jouw videoboodschap aan jouw doelgroep te laten zien. Met videoadvertenties kun je potentiële klanten bereiken en hen aansporen om actie te ondernemen om je product, dienst of bedrijf onder de aandacht te brengen en bekend te maken.
Youtube-advertentie-mobiel-voorbeeld

Adverteren op Facebook en Instagram

Bereik huidige of toekomstige klanten en fans. Meer dan twee miljard mensen wereldwijd gebruiken Facebook elke dag. Wie je ook wil bereiken, je vindt ze op Facebook! Facebook advertenties verschijnen op verschillende plaatsen en op verschillende apparaten. Toon je advertenties in de nieuwsfeed of in de rechterkolom, op Instagram, Messenger en op het Facebook Audience netwerk.
Adverteren op Facebook en Instagram

LinkedIn advertenties

Ben jij een B2B bedrijf? Als jouw product, dienst of bedrijf verkoopt aan andere bedrijven dan kan je niet rond LinkedIn. LinkedIn is ‘s werelds grootste professionele netwerk. LinkedIn heeft 560 miljoen actieve professionals wereldwijd. Bereik je doelgroep via hun functie, hun werkgever, industrie of één van de vele andere targetingmethodes. Wil je meer B2B aankopen stimuleren? Wens je je merkbekendheid te vergroten of wil je meer registraties voor een evenement?

Google Shopping advertenties

Verkoop jij online producten? Dan moet je zeker gebruik maken van de kracht van Shopping advertenties via Google Shopping. Via Google Shopping advertenties kunnen bedrijven meteen hun producten tonen aan potentiële klanten. Gebruikers kunnen meteen prijzen en productinformatie vergelijken zonder dat zij hiervoor websites hoeven te bezoeken. Als adverteerder betaal je pas wanneer iemand doorklikt naar je webshop. Op dat moment is er dus al een heel sterke koopintentie. Gebruik Shopping Ads om je producten aan potentiële klanten tonen en de drempel naar aankoop te verlagen.
Google-shopping-logo

Retargeting

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) is een vorm van gerichte online reclame waarbij advertenties worden getoond aan mensen op basis van hun eerdere (online) interacties met het bedrijf. Deze advertenties werken door middel van tags, pixels of cookies die geplaatst worden bij het bezoeken van jouw website , sociale mediakanaal, video of applicatie. Hierdoor kunnen gebruikers gevonden worden over het gehele internet via zoekadvertenties, Display advertenties en video advertenties. Retargeting is de beste manier om app gebruikers, videokijkers, website- en social mediabezoekers opnieuw te bereiken met gerichte boodschappen, acties of specifieke producten (die de gebruiker al dan niet heeft bekeken).
remarketing-explained

App installatie & in-app-conversies

Heb je een mobiele app en wil je meer downloads? Wil je juist dat je app vaker geopend wordt of dat gebruikers naar een specifiek onderdeel van de app gaan? Dan is een app installatie campagne de juiste oplossing. Door middel van verschillende targeting mogelijkheden kunnen we advertenties aan nieuwe mensen tonen, maar ook aan een doelgroep die de app al geïnstalleerd heeft. We kunnen zelfs gebruikers targeten die onlangs een nieuwe telefoon hebben aangeschaft. Er zijn zo veel mogelijkheden. Ontdek welke het beste bij jouw app past.

Maatwerk Online Marketing
Oplossingen

powered by Typeform

5 GRATIS tips ontvangen?

Laat je website reviewen door onze SEO experts!