SEO Zoekmachineoptimalisatie

seo-pyramid

Scoren in Google met Zoekmachine marketing

Bijna elke aankoop start tegenwoordig met een zoekopdracht op het internet. SEO (Search Engine Optimization) heeft als doel jouw website hoger te plaatsen in de zoekmachine. Een professionele SEO aanpak zorgt voor duurzaam organisch zakelijke resultaten.

Alles start met de juiste technische basis, zo komt je kwalitatieve en relevante inhoud volledig tot zijn recht. Als kers op de taart zorgt organische promotie voor een maximalisatie van je online visibiliteit.

Vooraleer je van start kan gaan heb je nood aan een SEO audit en een een SEO strategie. Een SEO plan stelt je in staat om je SEO doelstellingen te halen. De Sherlock SEO specialisten maximaliseren je visibiliteit op een organische manier. Ben jij een bedrijf dat aandacht geeft aan kwaliteit dan zal je de Sherlock SEO aanpak waarderen.

SEO Auditing

Er zijn veel SEO audit tools op de markt. Een SEO specialist haalt de prioriteiten uit alle data en toont je welke acties het meest bijdragen tot SEO succes op korte termijn.

Een SEO audit is telkens maatwerk. Als SEO specialist beschikken we over een aantal standaard SEO-audit-tools, maar de nadruk die we leggen is afhankelijk van een heel aantal parameters. Enkele voorbeelden van audits die we geregeld uitvoeren: 

  • technische SEO audit
  • onpage SEO audit
  • linkbuilding audit
  • concurrentie analyse
  • gap-analyse
  • zoekwoord audit

Wil je graag een compleet onderzoek? Ook dat kan, dat voeren we uit als je een digitale strategie zoekt. Vooraleer we overgaan tot een SEO audit hebben we heel wat vragen voor je. Waar jij nood aan hebt zijn geen quick fixes maar structurele oplossingen. Investeren in SEO is immers iets dat opbrengt op lange termijn. Start vandaag nog met een doorgedreven SEO Audit

SEO Strategie

Als je op zoek bent naar een complete en doorgedreven digitale marketing strategie raden we je aan om een uitgebreide SEO audit te laten doen. Technische SEO is de basis van deze audit, maar om een gedegen strategie uit te bouwen heb je meer data nodig. 

Een doorgedreven marktonderzoek is nodig. Een goede online strategie houdt rekening met je concurrenten, de online advertentiemarkt én social media. Ook positionering, branding en UX/UI heeft invloed op je SEO. Contacteer Sherlock SEO voor je digitale strategie.

Strategische SEO is de saus tussen SEO en digitale marketing (Social, content, development, customer-succes, etc). Met SEOPOLY® ontwikkelde Sherlock SEO Agency een unieke aanpak om jouw gehele organisatie te betrekken bij jouw online marketing strategie.

seopoly®-strategische-seo-bordspel

Technische SEO

De meeste mensen zijn er zich van bewust dat SEO draait rond de inhoud op je website. Content is king. Die koning heeft ook een kasteel nodig en dat is technische SEO

Technische SEO heeft te maken met het feit of Google jouw website kan bezoeken en of je inhoud optimaal door Google gelezen worden en dus hoog in de resultatenlijst terechtkomt.

Developers hebben wel een sterke technische kennis maar missen vaak de achtergrond van hoe zoekmachines werken. Marketing en communicatie specialisten missen vaak de technische kennis. De SEO specialist zit hier tussenin.

Is jouw website optimaal toegankelijk voor zowel Google als bezoekers? Heb je een ideale website structuur? Hoe optimaal sturen je interne links linkwaarde naar je belangrijkste pagina’s? Hoe is het gesteld met je robots.txt, sitemaps, canonicals, … hoor je het in Keulen donderen? Bel de Sherlock inspecteurs voor een technische SEO audit of 24/7 monitoring.

Onpage SEO

Onpage SEO gaat over de elementen die je op je pagina kan aanpassen in functie van je website optimalisatie. Dit gaat dan over zaken zoals urls, titels en headers. Uiteraard gaat het ook over zoektermen. Heb je nog nooit aan je SEO gewerkt dan is onpage SEO optimalisatie iets dat vaak makkelijk uitvoerbaar is en redelijk snel effect heeft. 

Onpage SEO is net zoals technische SEO belangrijk voor de algemene gezondheid van je website. Veel mensen zijn gekend met de term contentmarketing. Maar wat is contentmarketing zonder een goede onpage SEO? Zoektermen liggen aan de basis van het Google algoritme en zijn onontbeerlijk voor je onpage SEO maar het is zonde om je onpage SEO te verwaarlozen als je veel tijd, geld en moeite in je inhoud investeert.

De inhoud van je website zorgt voor relevantie. Door het benutten van alle optimalisatie mogelijkheden die er zijn op het gebied van On-Page SEO zorg je er voor dat Google je pagina-inhoud zo goed mogelijk begrijpt. 

SEO copywriting

Denk jij bij SEO copywriting aan een SEO copywriter die een magische saus met letters over je teksten heen sprinkelt? Een professionele SEO copywriter kent de zoekintentie van je doelpubliek en plaatst je SEO teksten op de juiste plaats binnen je website. Interne links is een onontbeerlijk onderdeel van een goede tekst.

Een goede SEO tekst doet waarvoor dat wat hij moet doen. En tekst is meer dan woorden alleen: headers, opsommingen, afbeeldingen… Heb je je pagina al eens vergeleken met andere pagina’s die voor hetzelfde onderwerp ranken? 

Een optimale SEO copy is zoveel meer dan woorden alleen. Heb jij copywriters in dienst dan zorgt Sherlock er voor dat die zo veel meer kunnen opbrengen. Zoektermen liggen aan de basis van het Google algoritme en zijn onontbeerlijk voor goede SEO rankings maar tegenwoordig is er meer nodig dan wat zoekwoorden. Entiteiten, onderwerpen, schema en resultatenpagina’s die voor elke zoekopdracht verschillend zijn maken SEO copywriting er niet makkelijker op.

De inhoud van je website zorgt voor relevantie. Zorg met optimale SEO copy dat Google je pagina-inhoud zo goed mogelijk begrijpt. 

contentmarketing

Linkbuilding​

Linkbuilding, wordt ook wel off-page SEO genoemd. Link building is het bouwen van links. dit zijn links die niet op je eigen website staan, vandaar ook de naam off-site SEO. Andere namen voor linkbuilding zijn digitale PR of organische promotie

Google zegt zelf dat je niet aan linkbuilding mag doen. Links zijn een belangrijke factor om hoog te scoren in competitieve niches. En als je geen links mag bouwen of kopen dan moet je ze verdienen! Links bouwen naar je website is een hele kunst.

Google straft websites met een “penalty” als ze merken dat je links misbruikt. De straf is dat je uit de index wordt verwijderd. Dit betekent niet dat je angstig moet zijn voor links, integendeel. Elk bedrijf met een persoonlijkheid heeft verschillende mogelijkheden om links te verzamelen. Contacteer ons voor een creatieve linkbuilding campagne.

Lokale SEO

Ben jij als bedrijf afhankelijk van klanten uit je wijk, buurt of dorp? Bedrijven die afhankelijk zijn van klanten uit de directe regio hebben nood aan lokale SEO. Wat je meestal ziet bij lokale SEO is dat je een 3-pack ziet in de zoekresultaten. De 3-pack is een Google Maps integratie met drie bedrijfslocaties.

Met de komst van het internet zijn er kansen bijgekomen voor lokale bedrijven om meer zichtbaarheid te genereren maar tegelijkertijd zijn er nog veel KMO’s en kleine zelfstandigen die lokale SEO veel te weinig benutten. 

De achtergrond en de eerste succcessen van Sherlock SEO zijn grotendeels gebaseerd op k lokale SEO

Sherlock helpt je graag bij het bouwen en promoten van je website. 

Online Reputatie Management

Je reputatie is goud waard, zowel online als offline. Een reputatie bouw je niet op één dag en dus is het belangrijk om hier extra aandacht aan te geven. Vooraleer mensen je contacteren gebruiken ze het internet om uit te zoeken of jij wel te vertrouwen bent.

Om meer vertrouwen te genereren online kan je verschillende zaken doen. Het belangrijkste om aan te pakken is klantreferenties. Je kan referenties vragen op Google My Business en op je Facebook pagina. Er zijn verschillende reviewplatforms en elke niche heeft specifieke websites die noodzakelijk zijn om je online reputatie te verhogen.

Maatwerk Online Marketing
Oplossingen

powered by Typeform

5 GRATIS tips ontvangen?

Laat je website reviewen door onze SEO experts!